ירידה בדירוג ודרכי התמודדות
בעלי מקצוע ועסקים אשר מחזיקים ברשותם אתרי אינטרנט פעילים, יכולים למצוא בקלות רבה יחסית את הסיבה לעלייה או ירידה בכמות הפניות אליהם. כל מה שהם צריכים לעשות זה לבחון את המיקומים של האתר שלהם בביטויים שונים בגוגל. ברגע שהאתר מדורג גבוה בביטויים פופולאריים, הם ייהנו מחשיפה גבוהה וסביר להניח שזה יוביל לפניות רבות של גולשים, בין אם זה דרך האתר ובין אם זה בטלפון. ברגע שיש ירידה בדירוג, אז אפשר להרגיש אותה גם בירידה בפניות של גולשים, מאחר וככל שהאתר יורד בדירוג, כך הוא מקבל פחות חשיפה.
לכן באופן טבעי המטרה בתהליך קידום בגוגל, הוא להביא לידי כך שהאתר ידורג כמה שיותר גבוה בביטויים פופולאריים שקשורים לתחום בו עוסק האתר. תמונת מראה של מטרה זו, ברגע שיש ירידה בדירוגים, אז צריך להבין למה זה קורה, איך עוצרים אותם ומשנים את המגמה.
לפני שאנחנו נסביר כיצד עושים את זה, חשוב להדגיש שתי נקודות משמעותיות:
נקודה ראשונה, קידום בגוגל הוא תהליך שחייב להתבצע באופן עקבי, רציף, ללא הפסקות. גם אם האתר מדורג במקום הראשון בגוגל בביטויים פופולאריים, צריך להמשיך וללחוץ על הגז ולעבוד. אחרת, אתרים אחרים יעברו אותו והוא ירד בדירוג.
נקודה שנייה, צריך לשים לב לתהליך הזה בצורה הגיונית. כלומר, אם נניח אתר יורד בדירוג מקום אחד, זה עדיין לא מלמד על מגמה. יכול להיות שזה מקרי לגמרי. צריך לבחון את זה שוב בשביל לראות שאכן מדובר בירידה שצריך לטפל בה.
מה עושים בשביל לטפל במקרים של ירידה בדירוג
ראשית, צריך לבחון מה עשינו והאם ביצענו את הדברים הנכונים. למשל, אם התוכן שהזנו לאתר ולמקומות אחרים שקישרו אליו, אכן היה התוכן המתאים או שהוא פגע באתר. אם הקישורים שבנינו עובדים או שהם לא תקינים. האם שיתופי פעולה שיצרנו, עדיין קיימים או שהצד השני ביטל אותם.
שנית, אנחנו צריכים לבחון האם חלו עדכונים בגוגל ובדרישות של מנוע החיפוש. יכול להיות שאנחנו עובדים על פי כללים שהשתנו, ולכן אין להם משמעות. לכן גם צריך להיות כל הזמן מעודכן בדרישות של גוגל.
שלישית, צריך לבחון את הביטויים בהם ירדנו, מי עבר אותנו, ולעבוד עליהם בצורה ספציפית. העבודה יכולה לבוא לידי ביטוי בתכנים פנימיים וחיצוניים, קישורים, ובאמצעים אחרים שיכולים לעזור לנו.
איך אנחנו יכולים לבחון את זה
לשמחתנו, יש מספיק כלים שיכולים לעזור לנו לבחון איפה אנחנו נמצאים בכל ביטוי וביטוי. אנחנו יכולים לבחון את המגמות ולראות האם באמת מדובר במקרה של ירידה בדירוג או במשהו מקרי, תקופתי.
עלינו לבדוק את השינויים לאורך זמן ולבחון האם גם חלה ירידה במקביל, גם ברמת הגלישה באתר ובכמות האנשים שנחשפו לעמוד שלנו באותו ביטוי בו חלה ירידה. חשוב מאוד לציין שכל נושא של בניית אתרים עשוי להשפיע דירוג האתר והקידום שלו. למשל אתרים שאינם רספונסיבים ו/או אינם מותאמים לדרישות של גוגל עשויים להוות בעיה בתחום והקידום. לכן חשוב מאוד שמקדם האתרים יהיה עם היד על הדופק בכל מה שנוגע לשינויים של הדרישות של מנוע החיפוש ולעיתים גם לבצע שינויים ברמת בניית האתר.