בנייה של אתר

למה משתמשים בשירות של בנייה של אתר ?

אחד המפתחות העיקריים של בנייה של אתרים מוצלח במיוחד הוא התאמה למטרה שעבורה מתבצעת הבנייה. כיום ישנן 3 שימושים עיקריים לאתרים: איסוף לידים, אתר תדמית וחנות אינטרנטית. מהם הדגשים העיקריים בכל סוג של אתר? בעמוד זה תמצאו תשובה מקצועית מפורטת.

1. אתרי לידים

אתר שמושך אליו טראפיק בהיקף נרחב ומייצר לידים איכותיים הוא נכס דיגיטלי משמעותי. בעידן שבו מחירי הנדל"ן גבוהים מאוד ומקשיםעל משקיעים למצוא אופציות מתגמלות, וכששוק ההון מדשדש, נכס דיגיטלי להשקעה הוא אופציה שהופכת למבוקשת יותר ויותר – אבל חשוב מאוד לבנות נכון את האתר.

קודם כל חשוב למצוא נישה מתאימה, כזו שמתאפיינת בפוטנציאל גבוה ומייצרת עניין רב. כלים מקצועיים שמספקים נתונים לגבי חיפושים בגוגל יכולים לסייע באיתור תחומים מתאימים. עוד דגש הוא לחשוב לטווח רחוק, כלומר לזהות נישות שיהיו פופולריות גם בעתיד הנראה לעין, ואפילו להעדיף תחומים שצפויים להפוך לטרנדיים במיוחד בשנים הקרובות (בשר מתורבת, יקום וירטואלי ויש כמובן עוד דוגמאות).

השלב השני הוא לבנות מודל עסקי, ובפרט להחליט מה יהיה מקור ההכנסות של הנכס הדיגיטלי: פרסומות, שיווק שותפים, חסויות וכו'. בהתאם לתוכנית העסקית תיקבע גם תוכנית התוכן של האתר. מרכיב משמעותי נוסף הוא יצירת חוויית משתמש אופטימלית – מבחינת העיצוב, הניווט, השימוש בסוגי תכנים שונים כדי להעביר מידע ועוד. כמו כן כדאי כבר בשלב בניית האתר לבדל אותו מאתרים אחרים, כדי שהגולשים שמגיעים אליו יזכרו אותו לטובה ויחזרו אליו שוב ושוב.

2. בנייה של אתר תדמית

אתרי תדמית כשמם כן הם – אתרים שמיועדים להציג עסק, ארגון או אדם באופן מחמיא במיוחד. כך למשל אתר תדמית עבור רופא שינייםחייב לשדר מקצועיות ורצינות, ובפרט לכלול תכנים שעוסקים בטיפולי שיניים שונים ובהפגת חששות נפוצים. אתר של עמותה חברתיתיתרכז בתכנים שמפיצים את הערכים שאותם שואפת העמותה לקדם, ואילו אתרי תדמית של מסעדות יציגו מנות מגרות ויבליטו תפריטיםמותאמים לקהלים שונים (מנות לילדים, אופציות טבעוניות, מאכלים ללא גלוטן וכו').

המכנה המשותף לכל אתרי התדמית הוא הקפדה על כל פרט ופרט, כדי שהאתר אכן ייצור את התדמית המבוקשת לבעליו. ההקפדה באהלידי ביטוי בכל האספקטים של האתר: מראה, תוכן (כולל הגהה קפדנית), ניווט, אפשרות ליצור קשר בדרכים שונות עם האנשים שמאחורי האתר וניצול טכנולוגיות מתקדמות לטובת אתר מרהיב עין שכולל למשל וידאו, גלריות תמונות, אופציות אינטראקטיביות ועוד.

דגש נוסף הוא התאמה בין העיצוב לבין התדמית הרצויה: ישנם גוונים ותבניות שמייצרים תחושת רצינות, אחרים משדרים יצירתיות, ידידותיות לסביבה היא עוד דוגמה לערך שאפשר להקרין באמצעות עיצוב חכם וכך גם יוקרה, חדשנות, אמינות ומקצוענות.

3. אתרי מסחר (E-Commerce)

בעידן שבו עוד ועוד פעולות עוברות למרחב הדיגיטלי, וכשהיציאה מהבית הופכת בלא מעט מקרים לאתגר – בגלל מגבלות שמוטלות עקב מגפה, בגלל הפקקים האינסופיים, בגלל מזג האוויר הקשוח ויש עוד סיבות – אין פלא שאחת המטרות העיקריות של בנייה של אתר היא חנות אונליין.

בניית אתר מסחר דומה במהות שלה לתכנון חנות פיזית: המטרה היא להעניק לכל מי שנכנס או נכנסת לחנות חוויית קנייה אופטימלית, וכך למקסם את המכירות. לדוגמה, בדיוק כפי שבחנויות פיזיות אפשר למצוא ליד הקופות מוצרים שאנשים רבים רוכשים גם בלי לתכנן מראש, כך גם באתר אי-קומרס אפשר ליצור מנגנון שיציע מוצרים כאלה רגע לפני התשלום. דוגמה נוספת היא הבלטת מבצעים אטרקטיביים כברברגע הכניסה לאתר, ועוד אפשרות שאותה ניתן לממש רק בדיגיטל היא להציע ללקוחות מוצרים שנרכשו ע"י לקוחות עם מאפיינים דומים. דגש משמעותי נוסף הוא אבטחה ברמה הגבוהה ביותר הקיימת.

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק