כיצד בדיקת מיקום בגוגל תעזור לכם לוודא שהשיווק שעושים עבורכם הוא אפקטיבי

הגעה אל מקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל – זוהי המטרה של כל מי שמקדם את האתר שלו, באמצעות קידום אורגני. השאננות היא "האויב" הכי גדול של בעלי אתרים, לכן חשוב להיות עם היד על הדופק באופן קבוע ולבצע בדיקת מיקום בגוגל בכל פרק זמן מסוים. למה זה נדרש? הרעיון בביצוע הבדיקה הזו, היא לבדוק האם האופן שבו האתר שלכם משווק ברשת, אכן מספק תוצאות משביעות רצון – כלומר שחברת הקידום ששכרתם לצורך הקידום בגוגל, באמת עושה עבודה טובה. על אף שלא מדובר במדד היחידי שמצביע על הצלחה או אי-הצלחה של אתר, עדיין בדיקת המיקום היא זו שיכולה לתת לכם אומדן מהימן, באשר לסטטוס שלכם אל מול המתחרים. עבור רוב בעלי העסקים, זה בדיוק מה שיעורר ויניע אותם לפעולה, לטובת שיפור המיקום של האתר.

למה חשוב שתדעו היכן האתר שלכם ממוקם בסולם של גוגל?

בכדי להגדיר אתר כ"מוצלח", ניתן להתייחס לכמה וכמה מדדים, ביניהם:

  1. תנועת הגולשים – כמה גולשים ביקרו באתר: זהו ללא ספק מדד חשוב המצביע באופן ברור על פופולריות של אתר. ישנם אתרים שאינם ממוקמים "גבוה" בגוגל אבל הם עמוסים בגולשים באופן קבוע, כאשר לרוב מדובר בגולשים שמכירים את האתר היטב ושומרים לו אמונים, משמע שהם מעדיפים אותו על פני המתחרים.
  2. יחסי המרה – איזה חלק מבין הגולשים שנכנסו לאתר, אכן ביצעו רכישה או הרשמה לשירות, כלומר עברו את כל ה"מסלול" שייעדתם להם עד תומו. במילים פשוטות, כמה מבין הגולשים הפכו ללקוחות.
  3. אחוזי נטישה – אתם, כמובן, מעוניינים שיהיו מינימום של גולשים שנכנסו לאתר ובחרו, בסופו של דבר, שלא להשלים את המסלול ועזבו מבלי לקבל שירות ולשלם כסף. המטרה היא לצמצם כמה שיותר במדד זה ובעיקר – למצוא את ה"חוליה החלשה" באתר, אשר עלולה לגרום לנטישה במקומות הקריטיים, למשל רגע לפני התשלום. לפעמים מדובר בשינוי של מילה או שתיים בטקסט המופיע לפני הלקוח, בשביל לעשות את השינוי.

החשיבות הייחודית של מיקום האתר בגוגל

נוסף לשלושת המדדים החשובים הללו, מאוד חשוב להתייחס גם למיקום של האתר בגוגל, המתגלה כאשר מקישים את אחד מביטויי המפתח הפופולריים לתחום העסקי שלו. ביצוע הבדיקה של המיקום, מטרתה להצביע על קצב ההתקדמות – והוא חשוב, כיוון שלמרות שקידום אורגני הוא "מרתון" ולא "ספרינט" – עדיין צריך לוודא שאכן ישנה התקדמות מסוימת בקצב סביר. עליכם לדרוש מחברת הקידום שלכם צפי מסוים, או לפחות הוכחות להצלחות בפרויקטים אחרים של קידום אורגני, אצל לקוחות אחרים שלהם, לפני שאתם סוגרים עסקה לשיווק באינטרנט. חלק מן ההוכחות שככל הנראה יוצגו בפניכם, יהיה גרף ההתקדמות והעליה של האתר שקודם, בסולם התוצאות של גוגל. אתרים שבתוכם פועלת חנות אינטרנטית מושפעים עוד יותר מאחרים מהמיקום בגוגל, כיוון שלחשיפה ולכניסות של הגולשים אל אתר, במיוחד אתר חדש, שמציע שופינג מקוון – ישנה השפעה ישירה ממש על ההכנסות של העסק. אם הפעילות העסקית מושתתת אך ורק על החנות הווירטואלית והוא אינו מקיים כלל פעילות בחנות פיזית, אז על אחת כמה וכמה.

כיצד בדיקת מיקום בגוגל תסייע להגדלת המכירות באתר עם חנות מקוונת?

ברגע שהתברגתם או יותר נכון האתר שלכם, הגיע למקום ה 11 בביטוי מסוים, אך המתחרה העיקרי של העסק כבר נמצא באחד מעשרת המקומות הראשונים – כלומר בעמוד הראשון של גוגל, כאשר אתם רק בשני, אתם בבעיה. הדבר מוביל מיידית לכך שמרבית הגולשים אשר יקישו ביטוי מפתח מסוים – לא יבחינו כלל בקיומו של האתר שלכם וסביר להניח שיבחרו במתחרה, בייחוד אם הוא מציע סחורה דומה או שירות זהה. בדיקת המיקום של האתר העסקי, תצביע בכל פעם מחדש על הסטטוס שלכם אל מול עסקים דומים מאותו הענף, משמע שתדעו בדיוק מיהם העסקים שמאתגרים אתכם בהיבט של החשיפה ברשת ואת מי אתם צריכים "לעקוף". הנושא הזה קריטי במיוחד עבור אתרים של שופינג מקוון אבל חשוב מאוד גם עבור מי שהחליט על בניית אתרי תדמית בלבד עבור העסקים שלו, כלומר שבחר שלא לפתוח חנויות וירטואליות, או שהעסק שלו מציע שירות ולא מוכר סחורה. כדאי לדעת כי קידום אתרים בגוגל הוא חשוב מאוד גם עבור אתרים מהסוג הזה, כיוון שגם אתרים תדמיתיים מושכים לקוחות ויש להם חשיבות עצומה לנראות של העסק והדומיננטיות שלו ברשת, בנוסף, כמובן, ליצירת לידים שהופכים לעסקאות שנסגרות. שימת הדגש על תוכן שתומך ב seo והקפדה על כל הפרטים הקטנים, רלוונטית אם כן גם באתרים שהם "לראווה" ולא "למכירה".

מדוע חשוב שגם בעלי אתרים פופולריים יבצעו בדיקות מיקום בגוגל?

בדיקת המיקומים בגוגל עשויה לסייע לבעלי עסקים, גם אחרי שהאתר העסקי שלהם נמצא זמן רב באוויר ויש לו תנועה רבה וקבועה של גולשים. הבדיקה הזו חשובה ורלוונטית גם עבור מי שכבר הגיע "לפסגה" והתמקם לו בין עשרת המקומות הראשונים, ניתן להגיד שאולי אפילו חשובה עוד יותר עבור אתרים שכאלה, לעומת אתרים חדשים. הסיבה היא, שדווקא כאשר אתר שנחשב לפופולרי במיוחד ולאוטוריטה בתחום שלו – מתחיל לרדת במיקומים, הדבר בהכרח מצביע על בעיה ועל ירידה מסוימת בפופולריות. זה יכול להיות בגלל שאננות וחוסר הקפדה על התחדשות התכנים, כמו גם על צמיחה של מתחרים חדשים שעושים עבודת קידום נפלאה לאתרים שלהם. כאשר תבצעו באופן קבוע בדיקת מיקומים, אפילו כשתראו תוצאות יפות בהיבט של המכירות והרווחים, תוכלו לשמור על הגחלת, להמשיך ולדרוש את שמגיע לכם מחברת הקידום שבחרתם בה, תוך שאתם משמרים את המצב הנהדר של ביצועי האתר, לתקופה ארוכה ובאופן שייצר יציבות מבורכת עבור העסק. 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק