שיווק באינטרנט

מגבשים תוכנית שיווק באינטרנט

לפני שהאינטרנט נכנס לחיינו, כל בעל עסק ובעל מקצוע שרצו לבנות תוכנית פעולה לשיווק ופרסום, ידעו שהכלים העומדים לרשותם הם יחסית דלים. היה מדובר בעיתונות מקומית וארצית, תחנות רדיו, טלוויזיה (חסויות או פרסומות עם הופעת הטלוויזיה המסחרית), שלטי חוצות ומוצרים פרסומיים אחרים.

היום לעומת זאת, באופן טבעי, בעלי עסקים (גדולים וקטנים), בעלי מקצוע וגורמים אחרים, מפנים חלק גדול מההשקעות שלהם בפרסום ושיווק לעולם האינטרנט. שם הם יכולים ליהנות מפרסום זול יותר, איכותי יותר, ממוקד, ספציפי, רחב, וכן כשמסתכלים על חשיפה באינטרנט מול חשיפה לכלים אחרים, רואים שעדיף להשקיע שם מבחינת המספרים.

אילו אמצעים קיימים לצורך שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט מבוסס על מספר כלים. בראש ובראשונה, על פרסום דרך אתרי אינטרנט של בית העסק  או בעל המקצוע עצמו (וכן דרך הקידום של אותם עמודים במנועי חיפוש). לאחר מכן, על עמודים עסקיים ברשתות חברתיות, בהמשך על שימוש ברשתות פרסום שונות, כולל במנועי חיפוש, פרסום דרך רשתות פרסום של אתרים, באופן ספציפי או דרך גורמים רחבים יותר (למשל, מערכות שמייצרות תוכן שיווקי באתרים), ולבסוף דרך פורומים, בלוגים ואתרים חיצוניים שונים.

השקעה בכל הנושא של שיווק באינטרנט, צריכה להיות מבוסס על פי התקציב שעומד לרשות בית העסק או בעל המקצוע, על פי היכולת שלהם להפיק תועלת מכמות הגולשים שתיחשף אליהם ולספק להם שירות באיכות גבוהה, וכן על המקום בו מבקשים להשקיע. אין טעם להשקיע משאבים בכלי שלא יכול לספק תוצאות.

לכן, תוכנית פעולה חייבת לעסוק גם בשאלה באילו כלים נכון להשקיע את הכסף, באילו כלים יהיה נכון להשקיע זמן ומחשבה, ועל מה רצוי לוותר. יכול להיות שבעתיד, יהיה נכון להשקיע בעוד כלים שקיימים ברשת, בין אם זה בגלל שהם יתפתחו ובין אם זה בגלל שהתקציב יגדל ונוכל לפזר אותו בצורה הרבה יותר משמעותית.

כיצד יוצרים תוכנית פעולה בצורה נכונה

ראשית, אנחנו צריכים לבחון מה התקציב שעומד לרשותנו, מה המטרות שלנו ומי הקהל היעד אליו אנחנו פונים. יש מקרים בהם נכון יותר להשקיע ברשתות חברתיות מסוימות, לעומת זאת, יש מקרים שנכון יותר להשקיע בבאנרים או במקומות אחרים.

שנית, אנחנו צריכים לדעת איך לחלק את התקציב בין גורמים שונים. כך אנחנו מפזרים את "הסיכונים" שלנו. יותר נכון לומר, בצורה כזו, נגיע לקהלים ממקורות שונים, וכשנראה מהיכן אנחנו מקבלים יותר תשואה, אז נשנה אולי את התוכנית ונפנה אל מקומות אחרים.

שלישית, אנחנו צריכים לקבוע לוחות זמנים, כן יהיה נכון לקבוע מדדים להצלחה ולכישלון, חשוב גם להחליט באילו אמצעים נשתמש בשביל לבחור את הפרטים בעזרתם נבצע את הפרסום. בין אם מדובר במלל ובין אם מדובר בפרטים אחרים.

פעמים רבות אנשים מחפשים ספק של בניית אתרים, בונים אתר ובזה הם סיימו את המלאכה. אבל האמת היא, כפי שהסברנו, שפה רק מתחילה העבודה…

לסיכום, חשוב לעבוד עם תוכנית מסודרת בשביל שנוכל לדעת בדיוק איפה אנחנו נמצאים ומה קצב ההתקדמות שלנו.

 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק