שיווק דיגיטלי

הקורונה הובילה למשבר כלכלי והמון אי וודאות. בעלי העסקים שהצליחו לראות כמה צעדים קדימה מיהרו לתפעל את העסק שלהם בזירה הדיגיטלית ונפתחו אל ערוצי מכירה מקוונים, מה שאפשר להם באופן מפתיע להפוך את המשבר להזדמנות.

בעוד הקורונה ממשיכה להיות חלק מחיינו, מי שהתלבטו ונסוגו מהרעיון של פתיחת חנות אינטרנטית מפאת החשש שוקלים כעת לעשות את הצעד, שעשוי להיות חבל ההצלה, שיושיע אותם מתוך המערבולת אליה נקלעו בעל כורכם.

אף על פי שהמעבר למכירה ושיווק דיגיטלי עלול להוציא כל אחד מאזור הנוחות (כמו כל שינוי שעושים בכל תחום בחיים), הוא בדיוק הדבר שיהפוך מהר מאוד להיות עבורם טבעי כל כך, מכיוון שכמו כל דבר שקורה לנו, אנו יודעים להביט לאחור על הדברים ולומר, "איך הכל קרה לטובה".

לא מדובר באופטימיות קוסמית, אלא בשינויים שמרביתנו כבר הורגלנו אליהם, ונראה שהקורונה רק מאלצת את האחרונים להצטרף לכל מי שכבר נהנה מיתרונות המסחר המקוון. ולאור המצב הקיים, נראה שאין לנו ברירה אחרת, אלא פשוט להיות חלק מהעדר, והפעם הוא נוהר אל עבר ההצלחה שכל בעל עסק מייחל לה.

חברים יקרים, העתיד כבר כאן! שנת 2020 תכתב בהיסטוריה כשנה שבה הרוב הגדול של העסקים (ששרדו את הקורונה) בעולם בתהליכי מעבר לדיגיטל או שכבר עברו! שיווק דיגיטלי  זה שם דבר וזה הדבר שאתה כבעל עסק חייב בשביל למכור בשנת 2020 ואילך, אם אתה לא שם אתה פשוט לא קיים.

הבשורה הבאמת טובה היא, שכאן יש מקום לכולם!

אז נצא מנקודת הנחה שפתחתם חנות אינטרנטית, איך עושים קידום חנויות באינטרנט? האם עצם קיומה של חנות מקוונת מבטיח לכם הצלחה? ומה עליכם לעשות כעת על מנת לממש את הפוטנציאל שלה באופן מיטבי? נענה על כך מיד.

במשפט אחד- עליכם לייצר נוכחות דיגיטלית. ולפני כן, לעשות אופטימיזציה נכונה לאתר. על כך נכתב במאמר הבא.

מכיוון שקיימים אינספור אתרים ברשת, כל אתר חייב לייצר נוכחות דיגיטלית באמצעות פעולות שיווק שונות. הסוד טמון בבניית תמהיל שיווקי שמתאים ונכון לעסק שמוכר מוצרים ברשת.

הנה 3 הדרכים הטובות ביותר לשיווק, שיאפשרו לכם לרוץ קדימה ופשוט להתחיל למכור.

  1. קידום בפייסבוק ובאינסטגרם כי עסק חברתי מוכר יותר!

2 הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר שקיימות כיום מגיעות יחד, מכיוון שממשק הניהול שלהן משותף – הכירו את הFacebook Business Manager . זאת אומרת שניתן לפרסם בשתיהן בו זמנית דרך ממשק ניהול אחד, מה שמאפשר להגיע אל קהלים גדולים יותר, לקבל חשיפה נרחבת ולתפוס 2 ציפורים במכה אחת.

לפרסום באפיקי השיווק הללו יש מגוון יתרונות שחייבים לנצל כדי להגיע לתוצאות מקסימליות:

  • בניית קהלים באופן ממוקד, שמאפשרת לטרגט את המודעות באופן ישיר למי שרוצים שיצפה בהן. פילוח הקהלים מתבסס על גיל, מין, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין, הרגלי רכישה, השכלה ועוד מגוון רחב מאוד של קטגוריות. ככל שהמיקוד בקהלים נעשה בצורה מדויקת, כך יחס ההמרה של המודעות והחזר ההשקעה עולים, וזה וודאי וחתום!
  • הפיקסל החכם של פייסבוק מאפשר למקסם את העלות מול תועלת ולבנות קמפיינים מדוייקים ומפולחים ברמה גבוהה מאוד בהתבסס על משתמשים שביקרו באתר, להגדיר מהי הצלחה מבחינתי (רכישה, ליד, הוספה לסל, עמוד פרטי תשלום ועוד) ולבקש מפייסבוק שיביא לי עוד ועוד. ניתן לעקוב אחר כל פעולה שנעשית בקמפיינים. באפשרות המפרסם לדעת אילו דפים נצפו, מה כמות הצפיות, ההקלקות, הרכישות, גובה הרכישות ועוד. כך למעשה ניתן למדוד את הצלחת הקמפיין על מנת להיפטר ממודעות שלא עובדות, לשפר מודעות שמצליחות לייצר תוצאות, לדייק את המסרים ולמקסם את הצלחת הקמפיין.
  • קידום בפייסבוק מדויק על ידי חברה או איש מקצוע בעלי ניסיון מאפשר לפנות לקהלים חכמים דומים לאלו שביצעו רכישות באתר ואותם קהלים יביאו לכם לקוחות לחנות שיהפכו למכירות. על ידי זיהוי הרגלי רכישה, תחומי עניין ומאפיינים זהים, הפלטפורמות מסוגלות לבנות קהלים חדשים, שטרם נחשפו לאתר או למוצרים, לגלות להם שהוא קיים ולעודד אותם לבצע רכישה.
  • פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות גם להיחשף למשתמשים שלא ביצעו רכישה שוב ושוב עם מודעות נוספות, ולמעשה "לרדוף" אחריהם ברשת. על ידי חשיפה חוזרת ומחודשת קיים סיכוי גבוה לביצוע רכישה, ולמיקסום הצלחת הקמפיין.
  1. קידום ממומן בגוגלכי גוגל הוא מגרפת הלידים של הרשת!

גוגל הוא המלך הבלתי מעורער של האינטרנט, ולכן פרסום ממומן בגוגל חייב להיות חלק מתמהיל השיווק של כל חנות אינטרנטית. קידום ממומן מאפשר לפרסם מיד, כך שניתן להתחיל למכור מיד, ועל מנת להבטיח קמפיין מוצלח, שסוחט כל מכירה אפשרית, כדאי לשלב בין קידום ברשת החיפוש וקידום ברשת המדיה.

  • קידום ברשת החיפוש של גוגל: מאפשר להגיע אל קהלים באופן ממוקד וליצור מכירות או תנועה של לידים באתר. פלטפורמה זו מתבססת על מילות החיפוש שהגולשים מקלידים, כך שאם עורכים מחקר נכון ומדויק ניתן להגיע לתוצאות אדירות. גם כאן ניתן לבצע רימרקטינג, שרודף אחר גולשים שנחשפו למודעות, ואופטימיזציה לאורך הקמפיין, שמשפרת את התוצאות שלו תוך כדי תנועה. כמו כן כיום ניתן לבנות קמפיינים חכמים באמצעות קמפיין מסוג "שופינג", ליצור קמפיין רימרקטינג דינאמי ועוד.
  • קידום ברשת המדיה של גוגל: פרט לכך שהוא מאפשר להגיע לקהלים ממוקדים ולשדרג מודעות תוך כדי תנועה, קידום חנות אינטרנט ברשת המדיה מציע קמפיין שופינג, שבמסגרתו מפרסמים דפי מוצר שמוצגים בראש תוצאות החיפוש או לצידן. עם תמונה מייצגת, דירוג המוצר, מחיר ופרטים נוספים הוא מאפשר רכישה מהירה ואינסטקטיבית. היתרון האדיר של הקידום ברשת המדיה הוא, שניתן לשלב אותו עם הפיקסל של פייסבוק, וכך לרדוף אחרי גולשים שהגיעו לאתר דרך פייסבוק, ולחשוף אותם למודעות פרסום דרך גוגל.
  1. קידום אורגני בגוגלכי אתם חייבים לייצר הצלחה לטווח הארוך!

אתר אינטרנט מכל סוג חייב להיות מקודם אורגנית, דהיינו בצורה טבעית במנוע החיפוש של גוגל. פרט לכך שתוצאות הקידום האורגני הן ארוכות טווח ומבטיחות דריסת רגל יציבה בדירוגים הגבוהים של גוגל, באמצעותו המפרסם פותח דלת לכניסת מכירות ולידים שוטפת שלא תעלה לו כסף בעתיד.

אף על פי שקידום חנות אינטרנטית בשיטה זו אינו מניב תוצאות מיד, הוא ההשקעה החכמה ביותר שעסק יכול להשקיע אם הוא מבקש להישאר פה לאורך זמן! אין עוררין שללא קידום אתרים אורגני בגוגל, הצלחת החנות המקוונת תהייה תלויה לעד בקידום הממומן, מה שעלול להיות צעד לא משתלם בטווח הארוך.

הקידום האורגני חייב לכלול מספר עקרונות שיבטיחו את הצלחתו, כשרובם מתבססים על חווית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. המטרה היא להביא כמה שיותר תנועה של גולשים שהם קונים פוטנציאליים ולגרום להם לבצע רכישה, להשאיר פרטים, לבקש מידע או ליצור קשר.

הרבה נכתב ונאמר על התוכן, וזה מעיד על החשיבות המכרעת שלו בהצלחת האתר בכלל, ובהצלחת הקידום בפרט. תוכן איכותי חייב להיות רלוונטי לגולשים, מעניין ומעורר סקרנות, אך כשמדובר בחנות אינטרנטית הוא גם חייב להכיל המון אינפורמציה על המוצרים, תמונות ברזולוציה גבוהה, סרטוני הדרכה וכו'. פרט לכך, חנות אינטרנטית חייבת לכלול דף מידע על מדיניות החזרים ומשלוחי מוצרים על מנת לתת לגולשים ביטחון מרבי במפרסם ובבעל העסק.

 

עקרונות נוספים שיש ליישם בחנויות אינטרנטיות כוללים טעינה מהירה של דפי האתר, דף סליקה מהיר שמציע מספר אפשרויות לתשלום ותוספות שונות לנוחות הגולשים כמו עגלת קניות, רשימת מוצרים מועדפים ועוד.

לסיכום

בכל משבר יש הזדמנות, ונראה שאנו פשוט צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה, לפחות לעת עתה.

בהעדר מדיניות כלכלית שתציל את העסקים מהמצב הכלכלי העגום שנקלעו אליו, יש אור בקצה המנהרה, והוא מכוון לכיוון אחד- בניית חנות אינטרנטית ושיווק דיגיטלי.

זו קריאת השכמה לכל המאחרים, החוששים והמתמהמהים, כי מי שסומך על המזל או על המדינה עלול לגלות ששכחו אותו בין ההריסות והשברים, אך מי ששועט קדימה ומעז להתקדם ולקדם הוא זה שצפוי להצליח ולהישאר פה גם הרבה אחרי שהמשבר יהיה מאחורינו.

 

 

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק