בניית חנות אינטרנטית

קידום בגוגל: מה עדיף – קידום ממומן או אורגני?

בעולם המורכב והמרתק של קידום אתרים יש שני מושגים שנוטים לעלות פעמים רבות ולבלבל את כל מי שאינו מתמצא מספיק בתחום: קידום ממומן מצד אחד, קידום אורגני בצד שני. מה ההבדל ביניהם? מה היתרונות והחסרונות שלהם? והאם בעל אתר צריך לבחור רק באחד מהם כדי להגיע לתוצאות מקסימליות או אולי בשניהם? הבה נעשה מעט סדר בדברים.

הגדרות

המושג קידום אתרים אורגני כולל בתוכו שורה ארוכה של פעולות המתבצעות באתר מסוים (גם בו עצמו וגם מחוצה לו) במטרה לבצע אופטימיזציה של האתר כך שיתאים באופן הטוב ביותר שאפשר לאלגוריתם של גוגל. המשמעות של קידום אתרים אורגני היא שכאשר גולש כלשהו יקליד בשורת החיפוש שאילתה כלשהי, האלגוריתם יפענח את מילות המפתח המוקלדות, יסרוק במהירות הבזק את מאגר האתרים של גוגל (המכונה "אינדקס"), ישלוף מתוכו את האתר הרצוי ויציג אותו בפני הגולש במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.קידום ממומן

בין הפעולות שאפשר למנות במסגרת קידום אתרים אורגני: בניית אתרים בצורה שמתאימה לאלגוריתם של גוגל (ללא אלמנטים מיותרים בקוד, הקפדה על עיצוב נוח, וידידותיות למשתמש), השקעה בכתיבת תוכן איכותית שמביאה ערך מוסף לגולש, בניית קישורים שיובילו מאתרים אחרים אל האתר המדובר וכן הלאה.

קידום ממומן משמעו רכישה של שטחי פרסום מגוגל, באופן כזה שבתוצאות החיפוש תוצגנה מודעות ממומנות מטעם בעל האתר. באופן כזה ניתן לוודא שכל גולש שמקליד שאילתה רלוונטית לאתר יוכל לראות את המודעה בראש רשימת תוצאות החיפוש ללא קשר למיקומה האורגני.

יתרונות וחסרונות של קידום ממומן / אורגני

קידום ממומן מאפשר לייצר חשיפה גבוהה בפרק זמן קצר, להביא תנועה גבוהה של גולשים לאתר ולהפוך אותם ללקוחות באופן מהיר יחסית לקידום האורגני, שהוא מורכב יותר ותוצאותיו מורגשות לאחר זמן רב יותר.

עם זאת, רוב התוצאות של קידום ממומן נעלמות ברגע שהקמפיין עוצר. כלומר ברגע שהמודעה מטעם האתר כבר לא מופיעה בחלק הממומן של תוצאות החיפוש, עליו להסתמך אך ורק על המיקום האורגני שלווללא השקעה באפיק זה, המיקום הזה עלול להיות נמוך למדי.

לעומת זאת, אם מנהלים קמפיין קידום אתרים אורגני ראוי, יעיל ואפקטיבי לאורך זמן, בצורה שמביאה את האתר למיקומים גבוהים יותר ויותר בתוצאות החיפושאמנם יקח יותר זמן לראות את פירות ההשקעה; אבל גם אם הקמפיין יסתיים, המיקום יישמר לאורך זמן.

אגב, הטעות הנפוצה ביותר בקרב בעלי אתרים שאינם מתמצאים בתחום של קידום אתרים היא לחשוב שרק קידום ממומן מצריך השקעה כספית, אבל ראוי לציין שגם קידום אורגני עולה כסף, ולעיתים אפילו יותר מהקידום הממומן.

המסקנה: לשלב כוחות

קידום ממומן וקידום אורגני לא סותרים זה את זה, אלא משלימים. שילוב נבון בין שניהם יכול להביא לתוצאות האופטימליות במנועי החיפוש, ליצור תנועת גולשים יציבה וטובה לאתר ולהגדיל את ההכנסות. דבר חשוב נוסף שיש לתת עליו את הדעת היא איכות האתר שלכם! אם יש לכם אתר מיושן שכבר לא עומד בקיטריונים של גוגל מבחינת כל הפרמטרים שנחוצים לקידום, מומלץ לפני הכל לפנות לחברת בניית אתרי תדמית שקודם כל תשדרג לכם את האתר הנוכחי ורק אז תתחילו בפעולות הקידום. בהצלחה!

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק