מקדמים את האתר לבד

מקדמים את האתר לבד? עשה ואל תעשה

מקדמים את האתר לבד?. בכל מה שנוגע לקידומו האורגני של אתר העסק, הרי שכל אחד שיש לו את המוטיבציה והאוריינטציה הכללית לאינטרנט ומחשבים, יכול לדעת כיצד לקדם את אתרו בכוחות עצמו. ישנם אינספור מדריכים אינטרנטיים, וכל מה שצריך אחרי שבונים את האתר הוא פשוט לנבור, לחפש ולהשלים את חלקי הפאזל תוך ניסוי וטעייה.

עם זאת, בטרם תתחילו לעסוק בקידום השוטף של האתר, מומלץ שתכירו את הכללים הפשוטים הבאים שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים, וגם ימנעו מכם מלסבול לפתע וללא שום התרעה, מעונשים של מנועי החיפוש.

עשה ואל תעשה – כללי ברזל כאשר מקדמים את האתר לבד

#1 עשה: העלאת תוכן חדש לאתר מדי שבוע

גוגל אוהבים אתרים שגדלים מדי שבוע ושמתעדכנים בתכנים חדשים. העלאתם של עמודי תוכן חדשים, מעידה לגוגל כי מדובר באתר דינמי, אתר שמתפתח, אתר שאיננו שוקד על השמרים.

המלצתי הראשונה אם כן, היא שאתם כבעלי העסק, תקפידו על העלאת עמוד תוכן חדש לבלוג האתר מדי שבוע. מאמר אחד יספיק כדי להעניק לאתרכם עולם ומלואו. ולמה שאתם תכתבו ולא כותב תוכן מקצועי? כיוון שאף כותב תוכן כללי לא יצליח להעניק את המידע המקצועי והערך מוסף שאתם כבעלי ניסיון והיכרות אמיתית עם התחום, יכולים לתת.

#2 אל תעשה: צפיפות מילות המפתח בטקסט

בעלי עסקים רבים פונים אלי ושואלים: "אז אתה פשוט מפזר את מילת המפתח בכל הטקסט?". כשזאת רק שאלה ואני הוא זה שמספק את התוכן אז הכול טוב ויפה, אך כאשר מדובר בלקוח שהוא זה שמספק את התוכן, אני מיד מתריע בפניו שלא להגזים עם צפיפות מילת המפתח ואף מבקש שישלח לי קודם לכן לאישור סופי מטעמי.

עבור כל מומחה לקידום אתרים, ברור כי אסור לשלב את מילת המפתח באופן מוגזם, אך עבור בעלי עסקים – אין להם מושג עד כמה הנזק יכול להיות אדיר. על כן, עקבו אחר כלל מספר 1 וכתבו תוכן, אך היעזרו בכלל מספר 2 והקפידו שמילת המפתח לא תחזור אל מעל 5 פעמים.

#3 עשה: בניית קישורים חדשים לאתרכם

נראה שאין זה משנה כמה שנים יחלפו מאז שתחום ה-SEO החל לקרום עור וגידים, קישורים חיצוניים מאתרים היו ונשארו פרמטר מרכזי עבור מנועי החיפוש, לצורך הבנת מידת סמכותם של אתרים.

כחלק מקידום האתר, עליכם למצוא אתרים מנישות רלוונטיות אליכם, ובמסגרת שיתוף פעולה, לקבל מהם קישור חיצוני אליכם. את הקישורים חשוב שתבנו לתוך העמודים שמקדמים את הביטויים החשובים ביותר עבורכם ושהקישורים יכילו את מילת המפתח המקודמת. כך למשל אתר ג'ימבורי חדש ישמח לקבל קישור מאתר של חנות צעצועים על המילה ג'ימבורי לילדים, ודוגמה נוספת היא אתר עורך דין מקרקעין שישמח לקבל קישור מאתרו של שמאי מקרקעין על המילים עורך דין מכירת דירה.

#4 אל תעשה: עוגנים זהים בכל הקישורים החיצוניים

מנועי החיפוש מצהירים באופן שאיננו משתמע לשתי פנים, כי הקישורים חייבים להיבנות באופן טבעי בלבד. עם זאת, המציאות מלמדת שאם נחכה לקישורים טבעיים, אז הרי שיכולות לחלוף כמה שנים טובות עד שנראה תוצאות בשטח.

על כן, כאשר אתם ניגשים למלאכת בניית הקישורים החיצוניים, היו חכמים והשתדלו לעשות כל מה שניתן על מנת שלא תסגירו את עצמכם. הכיצד? פשוט מאוד: זוכרים שהקישורים החיצוניים בסעיף 3 צריכים להיות מוטמעים על מילת המפתח? כל שעליכם לעשות הוא פשוט לגוון במילת המפתח עם מילים נרדפות. אם נחזור אל הג'ימבורי שלנו, אז הרי שאפשר שאתר אחד יוציא קישור על הביטוי ג'ימבורי לילדים, ואילו אתר אחר יוציא על הביטוי ג'ימבורי חדש לכל המשפחה. כשמנועי החיפוש רואים שיש גיוון, הם מניחים שמדובר בקישורים טבעיים, וכאשר הם רואים שהמילה חוזרת על עצמה פעם אחר פעם, מתחילות להידלק להם נורות אדומות.

#5 עשה: העלאת תמונות ומדיה לתכנים שלכם

לאורך שנת 2019, ניכר שגוגל התחילו לשים דגש נרחב יותר ויותר על תכנים שמלווים במדיה של תמונות וסרטונים. חשוב שנבין זאת כך: קידום אורגני SEO מתבסס על חווית משתמש טובה וערך מוסף. כאשר אנחנו מספקים ערך מוסף וחוויה טובה לגולש, אז הרי שמנועי החיפוש שמחים לשפר לנו את המיקומים ולבחון אותנו בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

סטטיסטיקות אחרונות שהתפרסמו במגזינים בחו"ל, מצאו כי אתרים עם סרטונים קודמו באופן משמעותי יותר ממתחריהם. על כן, המלצתי היא שלכל מאמר או דף שירות שאתם מעלים לאתרכם, העלו סרטון שצילמתם ובו אתם מסבירים על השירות. נסו גם לצרף תמונות שמדגימות את המוצר / השירות.

#6 אל תעשה: העלאת תמונות וסרטונים כבדים

ככל שאתם מעלים תמונות כבדות יותר לאתרכם, כך אתם מאטים את קצב הטעינה שלו. מבחינת מנועי החיפוש, זמני טעינה ארוכים הם מדד לחוויית משתמש שלילית ועל כן הם מורידים במיקומים.

כדי ליהנות מן התמורה של המדיה ולהימנע מהורדה במיקומים עקב קצב טעינה איטי, הקפידו להוריד את הרזולוציה של התמונות מעט ולהעביר אותן בתוך אתרים שמצמצמים את משקל התמונה. ניתן להיעזר באתר מפורסם שנקרא tinypng. באשר לסרטונים, הקפידו שלא להעלות אותם ישירות אל האתר, כי אם ל-youtube ומשם להטמיע אותם כדף.

תמונה: pixabay

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק