נכס דיגיטלי

נכס דיגיטלי .Vs נכס נדלני

החשיבה של רוב האוכלוסייה היא שאחת מההשקעות הטובות ביותר היא רכישת נדל"ן. בכל השנים האחרונות בעלי נכסים בכל הארץ חוו הגדלה משמעותית של ערך הנכסים שלהם, עלייה מסוימת בערי הפריפריה ועלייה מטאורית במרכז הארץ וביישובים מיוחדים. לכן רוב הציבור שיש בידיו ממון מחפש דירה להשקעה, עבור הילדים שיגדלו, או עבור הכנסה פאסיבית שמגדילה בכל חודש את סך ההכנסות המשפחתיות. נכס דיגיטלי על פי רוב, עדיין יהיה שווה פחות מאשר נכס נדלני (אגב, ממש לא תמיד) – אבל בכל מקרה התחום הדיגיטלי שווה בדיקה נוספת בעניין השקעה.

שינוי מגמה בנושא ההשקעות

אף על פי כן, בשנים האחרונות המגמה השתנתה והנכסים שמניבים את ההכנסות הגבוהות ביותר הם נכסים דיגיטליים כמו אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציות, קבוצות ווטס אפ, חנות דיגיטלית רשימת תפוצה, פודקאסט ועוד. מה שמעניין הוא שבדיוק כפי שבעולם המקרקעין קיים המקצוע שמאי מקרקעין, כך גם בעולם הדיגיטל – ישנה דרך לבצע שמאות של הנכס ולדעת מה השווי שלו בשוק (אם לצורך מכירה, השכרה או כל פעולה מסחרית אחרת כגון פרסום בנכס וכיוצא בזה).

הנכסים הללו פועלים באמצעות כמה דרכים שכל אחת מהם מניבה תשלומים גבוהים שמשולמים על פי כמות הכניסות של הגולשים לאתרים הללו, כמו לדוגמה לערוץ היוטיוב, לאתרי הקניות המובילים כמו איביי ואמזון, לרשתות החברתיות המובילות כמו טיק טוק, אינסטגרם ופייסבוק. ככל שיחשפו לאתרים ולרשתות הללו גולשים רבים יותר, כך ההכנסות יהיו גבוהות יותר.

לאור הכמות העצומה של הגולשים שנכנסים לאורך כל היום לכל אחד ממוקדי הפעילות הללו, ההכנסות הן בלתי ניתנות לתיאור ואפשר לראות לשם ההשוואה את ההכנסות האדירות של גוגל ושל פייסבוק שהן מיליארדי שקלים בכל שנה ובקצב עלייה מטורף משנה לשנה.

יצירת בידול של קהילות באמצעות נכס דיגיטלי

משרדי הפרסום המקצועיים יודעים לפלח את השוק על פי קבוצות גיל, תחומי עניין, שיוך גיאוגרפי ועוד. הם יוצרים קהילות ייעודיות לקטגוריות השונות כמו אימהות לאחר לידה ועשרות אלפי נשים תצטרפנה לנישה זו והן גם תישארנה בקבוצה הייעודית שנים רבות אחרי שהן ילדו, כי הן אוהבות את התוכן שקיים בקהילה זו, נושאי השיחה מעניינים אותם והן נהנות לקרוא את הפוסטים וגם להיות באינטראקציה מתמשכת.

גולשים רבים נחשפים בכל יום לכל מה שקורה בקהילות הללו שהם חברים בהן וככל שיהיה טראפיק סואן, כך יהיה יותר פרסום ויותר הכנסות.

שיווק שותפים

דרך נוספת להעצמת ההכנסות היא שיווק שותפים שבו מתבצעת חלוקת רווחים בין המפרסם לבין הבעלים של הנכס הדיגיטלי וכך עבור שניהם זהו מקור הכנסה משמעותי ביותר לאורך כל הדרך.

איך מגיעים להכנסות משמעותיות

אתרי האינטרנט, הרשתות החברתיות וכל נכס דיגיטלי אחר הם גופים שצריך לטפל בהם, לתחזק אותם ולבצע בהם אופטימיזציה. ללא קידום אורגני הם לא ימוקמו באחד המקומות העליונים בדף החיפוש של הקטגוריה שלהם ואם לא יתבצע קידם ממומן, לא יכירו את המותג. בניית אתרים היא השלב הראשון, אחר כך כמובון צריך להחליט מה יהיה מנוע הצמיחה ומקורות ההכנסה (וכאלה יש בלי סוף – רק צריך להחליט ולבחור)

הטראפיק של הגולשים מגיע למקומות שהגולשים מעוניינים להגיע כיוון שהנושא מסקרן אותם. לכן כל מי שעוסק בתחום הדיגיטל מטפח ומקדם את הנכסים הללו ובדרך זו ההכנסות לא מאחרות לבוא.

מי שמבצע זאת במקצועיות ייהנה מהכנסות גבוהות, שיהיו הרבה יותר מהותיות מאלו של בעלי נכסי הנדל"ן.

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה
שתעיף את העסק שלכם רחוק!

אולי יעניין אתכם גם

בואו נדבר

זה הזמן לייצר עבורכם אסטרטגיה שתעיף את העסק שלכם רחוק