מדוע גם עסקים וותיקים זקוקים היום לחנות מקוונת?
בעולם שבו אנשים מעדיפים לרכוש מוצרים באינטרנט, הרבה יותר מאשר בחנויות פיזיות ובפרט בתקופת הקורונה, ישנם לא מעט בעלי עסקים וותיקים שעושים מעבר לעולם המקוון, על אף שזה לא היה בא בחשבון בתקופות קודמות. זה בוודאי לא פשוט לבעליה של חנות נעליים בת עשרים שנה, למשל, למכור באמצעות הרשת ובמיוחד כאשר המוניטין והניסיון נצברו במכירות פרונטליות, שהן שונות מאוד במהותן. למרות זאת, המעבר לממכר מוצרים באמצעות חנות מקוונת הוא בהחלט אפשרי, אפילו לעסקים וותיקים באמת, כאלה העוברים מדור לדור.
לאילו עסקים משפחתיים כדאי להקים חנות מקוונת ?
המגוון העצום של סוגי העסקים, אשר יש להם אתר עסקי שבו הם מוכרים סחורה, למעשה קיים בזכות הצורך הברור של הלקוחות לעבור לשיטת קנייה פשוטה ונוחה יותר, מהבית. גם חנויות וירטואליות חייבות תחזוקה ואפילו כאשר מדובר בחנות שנוצרה כדי לקדם מכירות עבור עסק וותיק של שנים. אדרבא – כדאי לבעליה המבוגרים של החנות, לבדוק מה זה ייפוי כוח מתמשך ולהעניק את הזכות הזו לאחד מממשיכי דרכו בעסק, על מנת שלאחר שלא יוכל עוד לשמש בתפקיד המנהל, יוכלו האנשים הללו למלא את מקומו ולהפעיל בהצלחה הן את העסק הפיזי והן את המקוון.
איך מקדמים מכירות עבור חנות מקוונת באתר אינטרנט?
אם הייתם רגילים לחייך אל הלקוחות שנכנסו לחנות, לברכם לשלום וללוות אותם בכל שלבי הבחירה, ייתכן שהמעבר לסיטואציה שבה הלקוח הוא עצמאי לחלוטין בחנות הווירטואלית שלכם, יהיה לא פשוט עבורכם. בדיוק בשל כך, חשוב לבנות חנות אינטרנטית בסיוע מקצוענים מתחום בניית האתרים, כאלה שיקימו לכם חנות שתעניק ללקוחות חווית רכישה דומה, ככל האפשר, להגעה אל החנות הפיזית. החיוך האמיתי יכול לבוא לידי ביטוי בגרפיקה מעניינת, בתשומת לב אל הלקוחות באמצעים מקוונים כמו הרשתות החברתיות ועוד. בכדי לקדם את המכירות, תוכלו לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, אשר יוביל את האתר שלכם למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל – ומכאן לחשיפה מרבית אל הגולשים, אשר אותם אתם מעוניינים להפוך לרוכשים.
חשוב לשמור על הערכים והמסר של העסק הוותיק
אם עסק מסוים הצליח להחזיק מעמד במשך כמה עשורים, סימן שמשהו בניהול עובד מצוין. בנוסף, מצב שכזה אומר כי על אף המתחרים שקמו לעסק מדי פעם בפעם, עניין המתרחש בכל ענף במשק, הלקוחות בחרו פעם אחר פעם דווקא בעסק הוותיק והעדיפו אותו, מסיבות שונות. בשלבי ההקמה של האתר העסקי, נסו לחשוב על המאפיינים העיקריים של החנות שלה ומהן הסיבות לכך שהלקוחות שמרו לכם אמונים במשך כל כך הרבה שנים. נסחו את הערכים שלכם בצורה מילולית והקפידו לשלב תוכן רלוונטי המביא לידי ביטוי את הערכים הללו, בתוך האתר עצמו. הקפידו על פנייה מכבדת ונכונה, הן כלפי הלקוחות הוותיקים והמבוגרים והן כלפי קהל צעיר וחדש, אשר מכיר אתכם לראשונה.